Pagal abėcėlę

  • A (131)
  • B (39)
  • C (20)
  • Č (10)
  • D (83)
  • E (44)
  • F (35)
  • G (40)
  • H (46)
  • I (18)
  • J (73)
  • K (59)
  • L (44)
  • M (96)
  • N (25)
  • O (21)
  • P (53)
  • R (63)
  • S (49)
  • Š (12)
  • T (35)
  • U (4)
  • V (82)
  • Z (7)
  • Ž (18)

Toru Takemitsu

Toru Takemitsu

Toru Takemitsu

Toru Takemitsu (1930 m. spalio 8 d. – 1996 m. vasario 20 d.) – japonų kompozitorius ir muzikologas. Pagarsėjo unikalaus skambesio kūriniais, kuriuose derino vakarietiškos ir rytietiškos muzikos tradicijas. Sukurė garso takelius 93 kino filmams, išleido 20 knygų apie muziką. Laikomas vienu geriausių Japonijos XX a. kompozitorių.

Gimė Tokijuje. Dalį vaikystės praleido tuo metu Japonijos valdomoje Mandžiūrijoje. Prasidėjus Antram pasauliniam karui tarnavo armijoje, kur pirmą kartą susidūrė su vakarietiška muzika (ji tuo metu Japonijoje buvo uždrausta). Po karo toliau ja domėjosi, pradėjo rašyti kompozicijas. Per savo gyvenimą neįgijo jokio formalaus muzikinio mokymo, išskyrus kelias privačias pamokas pas Yasuki Kiyose; daug studijavo savarankiškai.

Nuo 1951 m. priklausė Eksperimentinėms dirbtuvėms (Jikken Kōbō) – nusistovėjusias normas laužančių ir nuo tradicinių japoniškų menų atsiriboti siekiančių menininkų draugijai. Igoriui Stravinskiui 1958 m. lankantis Japonijoje, jam per klaidą buvo duota paklausyti Takemitsu kūrinio Requiem styginiams (sukurto 1957 m.) Sužavėtas Stravinskis vėliau susitiko su Takemitsu ir prisidėjo prie jo išpopuliarėjimo tarptautiniu mastu.

Per ateinančius dešimtmečius Takemitsu buvo kviečiamas į įvairius tarptautinius renginius, prisidėjo prie festivalių organizavimo, skaitė paskaitas tiek Japonijos, tiek užsienio šalių universitetuose. Visą gyvenimą aktyviai kūrė, kompozicijas skyrė tiek koncertų salių, tiek ir populiariosios muzikos ansambliams. Prisidėjo prie beveik 100 garso takelių sukūrimo.

Takemitsu stilių įtakojo vakarų populiarioji muzika, džiazas, kompozitoriai Claude Debussy, Olivier Messiaen, John Cage ir kiti. Takemitsu retai naudojo tradicinės japonų muzikos elementus, tačiau kai kuriuos kūrinius skyrė tradiciniams instrumentams. Nepaisant to, ne viename Takemitsu kūrinyje galima rasti japoniškos estetikos bruožų, kaip kad simetrijos vengimo, pirmenybės teikimo lėtiems pokyčiams, meditacijai, jautrumo metų laikams, aplinkos detalėms.



Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>